اپل با فروش بیش از ۴.۵ میلیون دستگاه ساعت هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸، رشدی ۶۷ درصدی نسبت به سال پیش داشته است.

بر اساس گزارش شرکت استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics)، فروش ساعت‌های هوشمند به مرز ۱۰ میلیون دستگاه رسیده که حدود ۴۵ درصد از آن مربوط به شرکت اپل است.

فروش این شرکت در مقایسه با سال گذشته، ۲۵ درصد رشد داشته است (میزان فروش سال گذشته‌ی اپل نزدیک به ۳.۶ میلیون دستگاه بود). لازم به ذکر است که اپل هیچ‌گاه آمار رسمی و دقیقی از میزان فروش ساعت هوشمند خود منتشر نکرده است. طبق گفته‌ی شرکت اپل، فروش تجهیزات پوشیدنی این شرکت در سه‌ماهه‌ی اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و با در نظر گرفتن فروش سایر محصولات، در مجموع درآمدی برابر با ۴.۲ میلیارد دلار را عاید شرکت کرده است.

هم‌اکنون سهم اپل در بازار ساعت‌های هوشمند به علت حضور شرکت‌های فیت‌بیت و سامسونگ به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است. فیت‌بیت هم‌اکنون با مدل‌های لونیک و ورسا و سامسونگ هم با گلکسی واچ وارد بازار شده است. این شرکت‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم به ترتیب ۱.۵ و ۱.۱ میلیون دستگاه فروش داشتند.

گارمین چهارمین فروشنده‌ی بزرگ بازار، رشد و پیشرفت خوبی داشته است. اما برای حفظ موقعیت خود در این حوزه، باید فاکتور‌های رقابت‌پذیری را افزایش دهد. این شرکت حدود ۸۰۰ هزار دستگاه روانه بازار کرده است.

سری جدید ساعت هوشمند اپل دارای صفحه نمایشی بزرگتر، سنسور الکتروکاردیوگرام (ECG) و پردازنده‌ای سریع‌تر است. فروش اپل با عرضه‌ی این ساعت‌ هوشمند در اواخر سپتامبر امسال رشد قابل توجهی داشت.

منبع: appleinsider | zoomit
نویسنده: ظریفه نارخو

دیگر خبرها